V r. 1498 se Kolumbus vydal do Západní Indie s další výpravou , v níž bylo i třicet žen, které se měly stát manželkami španělských osadníku. Tři z lodí pluly přímo na Hispaniolu,
V květnu 1502 se Kolumbus vydal se čtyřmi loděmi na svoji poslední objevnou cestu. Měl zakázáno vstoupit na Hispaniolu. Proto se plavil dál, aby prozkoumal pobřeží
Santa Maria byla sice největší lodí celé eskadry, ale nebyla zvlášť velká ani na svou dobu. Kolumbus si tuto loď pronajal od majitele Juana de la Cosa, který plul na lodi jako lodivod. Santa Maria byla třístěžňová loď.
Replik slavných Kolumbových lodí existuje více. Asi nejvíce citované jsou repliky lodi Santa Maria, Pinta a Nina, které nechala postavit v roce 1992 vláda Španělska na počest uplynutí 500 let od výpravy Kryštofa Kolumba.
Pinta byla třetí lodí první výpravy, kterou Kolumbus vedl. Loď byla typu karavela redonda s jednou ráhnovou plachtou na předním a hlavním stěžni a jednou latinskou plachtou na zadním stěžni.
Replik slavných Kolumbových lodí existuje více. Asi nejvíce citované jsou repliky lodi Santa Maria, Pinta a Nina, které nechala postavit v roce 1992 vláda Španělska na počest uplynutí 500 let od výpravy Kryštofa Kolumba.
Nina byla karavela s latinskými plachtami na všech třech stěžních Tento typ lodi využívali španělé a potrugalci při obchodních cestách Středozemním mořem i pro objevitelské plavby.i
Ve 20 - tých létech minulého století italské válečné námořnictvo potřebovalo výcvikové lodě, aby poskytlo začínajícím námořníkům důkladnou zkušenost s prací na moři pod plachtami ve všech klimatických podmínkách. Proto se rozhodlo objednat